Nákupný košík

V košíku nemáte žiadny tovar.

JA vs. DEPRESIA 0:1

12.12.23 119x přečteno

Depresia je psychické ochorenie, ktorým v Česku trpí zhruba pol milióna obyvateľov a ich počet každým rokom stúpa. Chorí pritom nedokážu svoj psychický stav ovplyvniť vôľou.

Zdieľať



JA vs. DEPRESIA 0:1

Príznaky sú predovšetkým smútok, nezáujem o život, pretrvávajúca únava, ale problémy môžu byť aj fyzické, ako je nespavosť, bolesti hlavy, bolesti chrbta či zažívacie problémy.

Poznáte to – s nástupom jesene a klesajúcimi teplotami sa začíname menej usmievať a ľudia so sklonom k depresiám sú na tom o poznanie horšie. Čo s tým? Britská štúdia publikovaná na portáli Nature Mental Health priniesla zaujímavé výsledky. Počas 9 rokov vedci sledovali na takmer 300 000 účastníkoch súvislosť medzi naším životným štýlom a duševným zdravím. Ukázalo sa, že nešváry ako fajčenie, nedostatok pohybu a pitie alkoholu, ktoré sú bežne označované za výrazné prehrešky ohrozujúce naše fyzické zdravie, majú aj neblahý dopad aj na našu psychiku.

Pokiaľ patríte k ohrozenej skupine, ktorú zlé nálady doháňa častejšie, alebo máte sklony k depresiám, či ňou už dokonca trpíte, mali by ste zvážiť, či neobmedziť, alebo úplne neeliminovať aspoň niektorý z uvedených návykov. S pomocou vlastnej vôle, prípadne s cieleným doplnkom stravy sa o to môžete pokúsiť. Výsledok za to určite stojí!

  • 1. Nedostatok spánku

Sedem až deväť hodín spánku denne znížilo u účastníkov štúdie riziko vzniku depresie alebo jej rozvoj o 22%. Pravidelný a dostatočný spánok je kľúčový!

  • 2. Fajčenie

U nefajčiarov je riziko depresie o 20 % nižšie.

  • 3. Chýbajúce sociálne väzby

Tento efekt sa už potvrdil počas covidovej pandémie, keď obmedzené či úplne chýbajúce sociálne väzby sú silným stimulantom zlej nálady aj rozjazdu depresií. Pobyt medzi ľuďmi zníži riziko depresií o 18%.

  • 4. Málo pohybu

Pravidelný pohyb pomáha zlepšiť našu náladu a znížiť riziko depresie o 14 %. Najpresvedčnejšie boli v tomto smere výsledky u kolektívnych športov.

  • 5. Dlhé sedenie

Sedavý spôsob života bol v štúdii posudzovaný samostatne, nezávisle od cvičenia. A bolo zistené, že pravidelné aj krátke prestávky počas sedenia pri stole či počítači znížili riziko depresie o 13 %.

  • 6. Časté pitie alkoholu

Mierna konzumácia alkoholu znížila riziko depresie o 11 %. Ale viac ako jeden pohár pre ženy a dve pre mužov denne naopak riziko zvyšujú. Takže naozaj s mierou!

  • 7. Nevyvážený jedálniček

O tom, že strava bohatá na rafinované cukry, nezdravé tuky, spracované potraviny a sladené nápoje nám škodí, všetci vieme. Vyvážená a pestrá strava dokáže riziko depresie znížiť až o 6 %.




Kam dále?

Pangamin logo bílé

Ešte u nás nemáte účet?

  • ihneď získate 2 EUR pre prvý nákup
  • 5% späť z nákupu na bodové konto
  • zbierajte body za každý nákup
  • vymeňte body za zľavu
Zaregistrujte sa

Cookies

Naša spoločnosť používa súbory cookies na správne fungovanie vášho obľúbeného e-shopu, na prispôsobenie obsahu stránok vašim potrebám, na štatistické a marketingové účely. Kliknutím na tlačidlo prijímam nám udelíte súhlas ich zberom a spracovaním, a my vám poskytneme ten najlepší zážitok z nakupovania.

Vaše nastavenie súborov cookie

Tu máte možnosť prispôsobiť soubory cookie v súladu s vlastnými preferenciami a neskôr nastaviť alebo kedykoľvek vypnúť v pätičke webu.

Technické cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie webu a všetkých funkcií, ktoré ponúkajú.

Personalizáciu prevádzame na základe vami prehliadnutého tovaru. Ďalej potom upravujeme zobrazovaný obsah podľa toho, čo vás zaujíma.

Tieto cookies nám umožňujú meranie výkonu nášho webu a za pomoci získaných dát potom môžeme zlepšovať zážitok z nakupovania zákazníkom.

Tieto cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami vrátane Googlu na prenos osobných údajov a personalizáciu reklám, aby boli pre vás zaujímavé.